Do you remember me
你還記得我嗎?
I sat upon your knee
我曾坐在你膝蓋上,
I wrote to you With childhood fantasies
把我兒時的幻想寫給你。

Well, I'm all grown up now
唔,我現在長大了。
And still need help somehow
但仍需要點幫助。
I'm not a child
我並不是小孩了,
But my heart still can dream
但我的心仍能夢想。

So here's my lifelong wish
那,這是我畢生的的願望,
My grown up christmas list
我長大了的聖誕禮物名單。
Not for myself
不是給我自己,
But for a world in need
而是給世界上所需要的。

No more lives torn apart
沒有人的生命將被奪去,
That wars would never start
戰爭再不會開始,
And time would heal all hearts
時間能治療(/淨化)所有受過傷的心,
And everyone would have a friend
每個人都會有朋友,
And right would always win
正義必定會贏,
And love would never end
愛將永不止息。
This is my grown up christmas list
這就是我長大了的聖誕禮物名單。

As children we believed
當我們還是小孩子時,我們都相信
The grandest sight to see
最快樂能看到的,
Was something lovely Wrapped beneath our tree
是一些包裝得很可愛,放在樹下的東西。

But heaven only knows
但只有天知道,
That packages and bows
那些漂亮的包裝跟蝴蝶結,
Can never heal
永遠都不能治療,
A hurting human soul
一個受了傷的靈魂。

No more lives torn apart
沒有人的生命將被奪去,
That wars would never start
戰爭再不會開始,
And time would heal all hearts
時間能治療(/淨化)所有受過傷的心,
And everyone would have a friend
每個人都會有朋友,
And right would always win
正義必定會贏,
And love would never end
愛將永不止息。
This is my grown up christmas list
這就是我長大了的聖誕禮物名單。

What is this illusion called the innocence of youth
這個叫”青少年的單純”的假象(/錯覺)是什麼?
Maybe only in our blind belief can we ever find the truth
可能只能在我們盲目的信仰裡找到真實。

No more lives torn apart
沒有人的生命將被奪去,
That wars would never start
戰爭再不會開始,
And time would heal all hearts
時間能治療(/淨化)所有受過傷的心,
And everyone would have a friend
每個人都會有朋友,
And right would always win
正義必定會贏,
And love would never end
愛將永不止息。
oh,This is my grown up christmas list
噢,這就是我長大了的聖誕禮物名單。

This is my only vital wish
這就是我唯一極重要的願望,
This is my grown up christmas list
這就是我長大了的聖誕禮物名單。

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹

    annie4939 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()